Zoznam článkov od 1 do 20 (z 265) >>

"Bežec musí bežať so snom v srdci a nie s peniazmi vo vrecku."

(Emil Zátopek)

Vysoké Tatry

Gipsyho prechod podľa Elka

19.02.2017
Keď som písal už takmer pred desiatimi rokmi prvý článok o skialpovom prechode Vysokých Tatier od Vlada Tatarku (Gipsy), spomenul som, že prípadní záujemcovia tomuto výletu budú musieť aj niečo obetovať... Elko obetoval veľa...  Už to raz vychádza tak, že každé zopakovanie Gipsyho prechodu bude jedinečný výtvor jeho autora a nie nejaké opakovanie po už vyšlapanej stope... Tieto tri Elkove dni boli jedinečné. Kľudne by sa dalo povedať, že aj opakovanie tu je v podstate prvotinou... Elkove tri dni, počas ktorých splynul s "Prirodzeným životným prostr...   Celý článok
Víkendy na lyžiach sa už pomaly stavajú dobrou tradíciou aj dobrá partia sa zavše zíde. Kopec srandy a dobra lyžovačka je zaručená. Tentokrát vyberal destináciu Erik, padla mu do oka chata na Popradskom plese. Erik je proste horal srdcom aj dušou a tak chcel byt k horám najbližšie. A možno dúfal aj že dáku horalku na chate stretne, ktovie. Ja si svoje pre istotu nosím v ruksaku.   Piatkový večerný výšlap na chatu ma oberá o posledné sily, týždeň v hmle ma predsa len zmoril viac ako som myslel. Večer som spoločensky nepoužiteľný. "Radšej sa dobre v...   Celý článok
Dobrodružství s Martinem a Karlem   Když jsem si přečetl zprávu od Martina Eliase, že navrhuje Mlynára, už jsem věděl, že mě čeká velká dřina a dobrodružství, které nelze odmítnout. Když ještě navíc dorazil v sobotu ráno Karel Svoboda z Beton Ski, tak bylo jasné, že víkend bude překypovat zážitky!   Jedu dřívějším vlakem, tak se těším, že budu mít na Martina do Váhy aspoň hodinu náskok. Je minus třináct a já zklamaně sleduji světelnou tabuli na nádraží v Třinci. RJ má zpoždění a náskok se rozplývá… Z Popradského zastá...   Celý článok
 Posledná januárová sobota v roku 2017 sa na Štrbskom Plese niesla v znamení tretieho ročníka testovania špičkovej skialpinistickej výstroje popredných svetových značiek. Záujemcovia mali možnosť testovať výstroj značiek K2, La Sportiva, Dynafit, Black Crows, Movement a Scarpa.   Skvelé počasie prilákalo na Štrbské Pleso na svah veľké množstvo záujemcov, ktorých bolo nakoniec viac ako 120. Tí mali možnosť vyskúšať profesionálne skialpinistické vybavenie buď samostatne alebo v sprievode skúsených inštruktorov.   Vrcholom testovacieho dňa boli už...   Celý článok
Dnes by to mohlo vyjsť...dlhšia perióda bez sneženia, tieň, mrazy, procesie turistov a lyžiarov museli utlačiť už všade ten januárový sneh. Na Hrebienok radšej tlačím, ako vždy otravná polhodinka, šetrím sily na neskôr. Cyklistika začína až tu od medveďa, aká príjemná a rýchla magistrála po Rainerku, odbočujem na pešiu stopu, húpačky radšej na záver. Striedavo krútim aj kráčam, paráda to ticho a kľud, dolina sa otvára, stromy miznú.       Okolo ohniska ďalšia príjemná rovinka na oddych, dobieham nosiča, počuje za sebou čudný zvuk otáč...   Celý článok
Vonku je taká zima, že ti zmrzne aj sopeľ v nose. No práve taká zima prišla do Tatier. Nie som vonkoncom pamätník, no za 10 skialpových sezón si nepamätám, že by sme podnikali túry v takej zime. Tak pekne po poriadku. V sobotu po Troch kráľoch je plánovaná testovačka skialpovej výstroje na Štrbskom plese zrušená, tak špekulujeme. Čo z načatým dňom. Trebalo by sa niekde do doliny schovať, kde na nás okrem chladu nebude číhať aj nepríjemný vietor, ktorý tlačí pocitovú teplotu k mínus 40. Tak sa teda rozhodujeme premotať na Popradské pleso a...   Celý článok
 Prvý deň po výdatnom snežení vždy znamená zvýšenie lavínového nebezpečenstva. Presvedčujeme sa o tom hneď ráno 29. decembra. Stúpame od zástavky električky Popradské pleso a cesta, ktorá bola ešte pred týždňom odtopená na asfalt je teraz vyfrézovaná s polmetrovými závejmi.   Prichádzame k hotelu, dobalíme, čo treba a vyrážame smerom na Rysy. V lese nás čaká stopa prešlapaná od pešiakov, tak si ju upravujeme podľa predstáv. Pri druhom mostíku začíname s Klárkou ťahať stopu vlastnú a sledujeme rovnakých bláznov, ktorí mieria na Vol...   Celý článok
 Na Štefana Veľkou Studenou a Velickou dolinou. Prvý sviatok vianočný patril rodinnej pohode a stretávke zo strednej školy. Mohol som tu minerálku začať piť o trochu skôr, možno by ma po tej borovičke tá hlava tak nebolela. V Tatrách prišlo k očakávanej zmene a nedočkaví zvedovia hlásia 20-25 cm nového snehu, ktorý nebol vraj sprevádzaný silným vetrom. Tak to pôjdeme na Štefana skontrolovať. Rannú logistiku zvládame hravo a 7,30 vyrážame zo Smokovca. Klára z Prahy, Fero z Mikuláša, Maťo z Lomnice a Peťo z Popradu. Okrem toho, že nás ...   Celý článok
 Stáva sa už dobrým zvykom, že sa pred Štedrou večerou vyberieme vyvetrať. Tak ako minulý rok mi spoločnosť robí Maťo. Od začiatku decembra v Tatrách prakticky žiaden sneh nepribudol a inverzné počasie pripravilo jarné podmienky ešte pred Silvestrom. Na 1. sviatok vianočný sa chystá podľa predpovede silné sneženie, takže posledná možnosť ako si užiť jarný firn ešte v starom roku pripadá na Štedrý deň. Vyrážame s menším oneskorením z Tatranskej Lomnice, zvládneme šoférske komplikácie pri ceste na Popradské pleso, auto vrátime poslušne nas...   Celý článok
 Bleskový vianočný Fatbikeaktuál od popredného člena fatbikovej komunity z VT. Z fotiek si môžete pozrieť aktuálny stav chodníkov v dolinách. O tom, že lyžiari nevymreli len sa presťahovali do vyšších polôh a dokonca bol zlyžovaný javorák na juh sa dozviete z našej FB skupiny Vetroplachmagazin. M.B.   O tom, že v Tatrách sa lyžovanie pomaly stáva športom minulosti svedčí aj dnešný fatbike výjazd nášho externého redaktora vo Veľkej a Malej Studenej doline. Fatbiková komunita v počte 1 (zatiaľ) člen už veselo brázdi zasnežené chodníky tatranský...   Celý článok
Samozrejme sa také reminiscencie dajú realizovať, len keď je človek ešte tu a nie vo večných loviskách, kde skončíme všetci pri tých bývalých slávnych osobnostiach. My, čo sme si osladili život pobytom v horách, máme teda tieto spomienky (nie už každý) a delíme sa s nimi s generáciou, ktorá ich ešte len zbiera.   Boli sme generácia, ktorá ešte nezažila masy ľudí v Tatrách, aj keď tých pár postelí na chatách bolo vždy obsadených. No spalo sa na stole, na laviciach a pod stolom. Partia, ktorú tu spomeniem, bola agilná na konci päťdesiatych a...   Celý článok
 Vysoké Tatry utorok 13.12. - Starý Smokovec - Veľká Studená dolina Po včerajšom snežení a fujavici som dnes vybehol len tak na chvílku sa pozrieť ako to vyzerá nad Smokovcami. Šlapať sa dá zdola, šiel som po ceste a po chodníku v pohode až na Hrebienok. V protismere občas nejaké sánky. Aj keď je snehu málo tak sa dá v pohode aj zísť dole, luxus. Luxusná je aj magistrála. Tvrdá ubitá, ľadový podklad vylepšený čerstvým snehom, cca 20 cm. Na lyžiach som si to pekne pustil aj krátkym zjazdíkom na pásoch ku mostíku, tu som odbočil doľava na Húpačky...   Celý článok
Úvodom by som sa rád poďakoval všetkým, ktorí si našli cestu na festival Snehová vločka, či už v Bratislave alebo v Poprade. Veríme, že sa Vám prezentácie a filmy našich hostí páčili a strávili ste v našej spoločnosti príjemný sobotný večer.     Sneženie na prelome novembra a decembra znamenalo, že by sme v nedeľu po festivale mohli vyraziť už aj na nejakú zoznamovaciu túru so sezónou 2016/2017. Navnadení po prašanových videách z Iránu, Nórska a najmä Japonska sme po decentnom večierku vyrazili spoločne hostia a organizátori.     Začiatok...   Celý článok
 V utorok 6.12. som sa vybral na prieskum Mlynickej doliny. Po nedávnej snehovej nádielke, ktorá potešila šlapačov sa vytvorili vo Vysokých Tatrách miestami celkom dobré podmienky vzhľadom na tento dátum. Šlapať sa dá už zdola a tak na klasikách ako Sliezsky dom, Chata pri Zelenom plese, Solisko, Skalnaté pleso - sedlo sa už ťapkať oplatí.  Chodník do Mlynice bol tiež ok. Samozrejme nejaký ten kameň trčal a tak odporúčam kameňáčky, tí čo ich nemajú tak vedľa šup na zjazdovku :) Nad vodopádom Skok už zaúradoval silný vietor. Vďaka nemu bol sneh kade-...   Celý článok
Vysoké Tatry, Starý Smokovec - Hrebienok Dá sa to. Treba len správne načasovať formu a zvoliť správne miesto štartu. Ak sa rozhodneš pre Hrebienok, máš vyhrané. Potom už len vyklepať svaly, dobre zaviazať bežecké topánky ( nemusia byť do 200 g ), tri hlboké nádychy a...môžeš vykročiť do prvej z troch bývalých rozhodcovských veží pod Hornou lúkou. Ako na dlani sa Ti ukážu postupne všetky chaty zo slovenskej strany Vysokých Tatier. Do detailu prepracované makety nie sú len tak voľne pohodené – naopak, obklopujú ich denným svetlom podsvietené XXL...   Celý článok
 Domáci Black trails Riders v tomto článočku nenájdu nič. Určený je ale všetkým cezpoľným, ktorí si nájdu túto cyklotrasu niekde na mape a budú dumať čo s ňou. Návštevnosť Vysokých Tatier posledné roky prudko rastie a mieria sem všetky kategórie "ľudu." Priamo vo VT toho pravoverní bajkeri oficiálne povoleného veľa nenájdu, a preto sa môže stať, že podľahnú pokušeniu dať si na MTB cestu k Zelenému plesu. Parkuje sa na Bielej Vode, samozrejme za poplatok. V lete vraj videli pri ceste súvislý rad áut odstavených od parkoviska až po Tatra...   Celý článok
Už 32. ročník memoriálu Ing. Jozefa Psotku sa v sobotu 15.10. uskutočnil vo Vysokých Tatrách. Známe to bežecké podujatie, ktoré vzniklo predovšetkým ako spomienka na dve tragické udalosti z Everestu. Minulý rok sa pri usporiadaní memoriálu udiala pozitívna zmena: centrum pretekov sa presunulo zo Sliezskeho domu do Tatranskej Lomnice. Vďaka tomuto sa už po druhý raz podujatie tešilo peknej účasti aj napriek nie najoptimálnejšiemu vývoju počasia.   Naplánovaná trasa cez sedlá sa bohužiaľ nemohla uskutočniť ani tento rok ale náhradná trasa nebola o moc ľah...   Celý článok
Výstup na Rysy za 24 hodín , alebo pokus o prebehnutie Západných Tatier, Červených vrchov, Vysokých Tatier a Belianskych Tatier naľahko a bez spania. Najnovší počin z tvorivej dielne SBH (Spolok Bratislavských Huncútov - Sekér, Brestovanský, Hinca). Inšpiráciou na dobrodružstvo tohto typu boli články na Vetroplachmagazin.sk. Dva články o obehnutí Vysokých Tatier a jeden o prebehnutí sa zo Spálenej po Brnčalku. Všetko pekné a hodnotné špacírky, hodné nasledovania. Otváram obľúbený hikeplanner a skúmam, ako by sa tie Tatry dali prebehnúť po turis...   Celý článok
Nedeľa ráno v Ždiari: je po „Šelme“ ale nohy slúžia, lebo som sa zas len flákal, tak treba nejako využiť deň. Z telocvične nás aj tak o chvíľu vyženú, tak pre istotu zdrhám, ešte kým organizátori spia. Nech ma nezamestnajú upratovaním  :-) Busom do Tatranskej Javoriny a odtiaľ peši do Kotliny, tiež Tatranskej.   Tak na úvod asfalt spodnou časťou Javorovej doliny až k rázcestiu Pod Muráňom - cestu akurát prerábajú. No kto už len tu potrebuje klásť nový asfalt??? Aha - bude nový bezbariérový chodník (dozvedám sa neskôr z novín). Demagóg...   Celý článok
Nástup zimy v Tatrách nezávisí celkom od mesiaca v kalendári. Stane sa, že už začiatkom októbra nasneží a sneh sa vo vysokých polách udrží až do jari. Inokedy si zima dáva načas a ešte ani začiatkom decembra neprevláda v panoráme Tatier biela farba. Lezecká sezóna 2015/2016 poskytla ešte možnosť lezenia na vyhriatej skale aj cez dušičkový víkend na prelome októbra a novembra.   Mojím prianím bolo sa počas víkendu stretnúť na lane s kamarátmi, s ktorými som počas roka liezol. Začíname s Ferkom a Ľubom v piatok na Ošarpancoch. Vybrané máme najvä...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 265) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.