Cykloshop

Vysoké Tatry

Tatranská Haute Route 2018

10.11.2018
  Skialpová premiéra...tatranská.Život to tak zariadil,že až v 51rokoch. V októbri 2017 vravím mojej lepšej a krajšej polovičke:“Už je načim sa vybrať na skialp aj do Tatier.Kedy ak nie teraz-roky bežia“. „X“krát sme boli na pásoch u nás vo Vrátnej,zopár krát v Západných,ale nikdy vo Vysokých.Tatranská Haute Route je to najkrajšie,čo by sme si obaja priali vo Vysokých Tatrách ísť. „Ak chceš realizovať svoje sny,musíš sa predovšetkým zobudiť“ (Kipling)   Neváham,kontaktujem horského vodcu Mira Peťa,aj keď mám napozeranú tras...   Celý článok
 Koscielec je výrazný vrchol vypínajúci sa nad Gasienicowou dolinou. Je jedným z najpopulárnejších poľských vrcholov. Od roku 1966 naňho vedie turistická značka. Nie sú na nej žiadne reťaze ani stúpacie pomôcky, turisti musia na niekoľkých miestach prekonať skalné prekážky II. stupňa lezeckej obtiažnosti. Z vrcholu sú výborné výhľady na Poľské Tatry. Predovšetkým dolinu Gasienicowu a jej 22 plies. Z histórie je pozoruhodný prvý lyžiarsky výstup aj zjazd na Koscielec. Ten uskutočnili 18. marca 1911 Mariusz Zaruski a Stanislaw Zdyb. Neskorší generál ...   Celý článok
Pred tromi rokmi som na MFHF v Poprade uvidel film 12Chát od Vila Bendíka. Projekty a nielen bežecké sú to, čo sa snažíme na Vetromagu popularizovať a aktívne podporovať. Bežecký projekt  z VT a ešte k tomu aj film a priamo na festivale v Poprade, určite veľký palec hore. Prebehnúť po chodníkoch od Plesnivca až po Chatu pod Soliskom a pozbierať pritom všetky Tatranské chaty bol nápad Martina Urbaníka organizátora Štefánik trailu a domáceho Tomáša Kačmarčíka. Parametre trasy sú 55km a cca 4700v.m. Tomáš s Martinom ju prebehli za 15:15hod. Som Tatranec, ...   Celý článok
Piatok 21. septembra. Hlási sa posledný deň pred príchodom frontu spojeného so snežením. Zároveň teda posledná šanca na špecifický tréning v podmienkach, ktoré budeme mať s Mišom na preteku v andore els 2900. Martin V. prichádza po lete na rakúskej chate domov a má potrebu sa po dvoch dňoch v civilizácii ísť vyvenčiť. Akper Š. je stále pripravený. Martin načrtáva trasu, ktorú išli pre nejakými rokmi duo Anna Figura s nejakým poľským kamarátom takyrátom. Urobili tam nejaký pekný športový čas. Predostrenie je rýchle - trasa Vyšné Hágy - Batiz...   Celý článok
Štartujeme pri zastávke SAD Biely Váh, ktorú nájdete na Ceste Slobody medzi Štrbským plesom a Podbanským. Vyráža odtiaľto aj modrá značka ktorá cez Jamské pleso smeruje na Kriváň. Malé pliesko nájdete aj tu hneď pri ceste. Informačná tabuľa zároveň informuje za akých okolností vznikol náučný chodník okolo Rakytovských pliesok. Nie sú zase až také maličké ako by sa zdalo... Vyrážame hore. Volíme okruh v smere hodinových ručičiek. Je už taká neskoršia jeseň. tráva už nie je vysoká. Malinčie je už bez listov, ľahšia sa bude hľadať chodník....   Celý článok
Kde bolo, tam bolo, pred piatimi rokmi sa po dvoch úspešných ročníkoch Slavkáča usmialo šťastie aj na dlhší variant horského behu v Tatrách pod taktovkou Šelmy. Okrem pár desiatok edícií legendárneho Psotkáča (tento rok po 34. raz) nepatril Vysokým Tatrám žiadny dlhší vysokohorský beh, po novom skyrunning či ultratrail.   Námet som čerpal z účasti na poslednom (40!) ročníku Tatranskej Magistrály v roku 2006, kde ako adolescent som mal šťastie dobehnúť na 3. mieste. Bežalo sa od Hotela FIS na Štrbskom plese okolo Popradského na Ostrvu a cez Sliezsk...   Celý článok
 Bradavica, Gerlach, Končistá, Ganek, Vysoká, Rysy Každý športovec pre seba hľadá ciele, alebo istú formu výziev. Pre mňa to vždy boli vytrvalostné horské disciplíny, či už v skialpinizme, bicykli alebo v letnom pôsobení na horách. Potreboval som nejaký nápad, či skôr motiváciu pre poriadny letný tréning. Viac rokov som sa venoval VHT-čku a preto som mal prechodených množstvo bežných trás na „zakázané“ Tatranské štíty. Pamätám, ako mi raz dávno môj krstný spomenul, že sa za mlada prešiel z Končistej na Vysokú a spomínam aj na to ako ...   Celý článok
Koncom júla už po siedmykrát vybehli vo Vysokých Tatrách horskí bežci na vrchol Slavkovského štítu do nadmorskej výšky 2452 metrov. Verní tradícii sme posunuli časový limit pre klasifikovanie do výsledkovej listiny dve minúty nadol. Tento rok sa do hodiny a 56 minút zmestilo 170 štartujúcich. Limit 200 miest na štarte, udelených našim partnerom – Tatranským Národným Parkom, bol rozchytaný s polročným predstihom za 20 sekúnd. To je odraz reality veľkého rozkvetu horského behu na Slovensku a v okolitých krajinách. Potenciál je násobne vyšší. Preto ...   Celý článok
Na správy z náročných expedícií sme zvyknutí - z tých nedostupnejších, vyšších a vzdialenejších pohorí (a iných častí) sveta. Ale expedícia do Tatier??? Toto si ale máloktorý laik uvedomuje, pritom každý tatroznalec to naopak potvrdí a vyjadrili sa k tomu aj viacerí svetoví horolezci - že zdolať hrebeň Vysokých Tatier v zimných podmienkach je náročnejšie, ako vyliezť na Everest. A ešte v materiálových podmienkach roku 1955! A presne o tom je veľmi zaujímavá knižka z dielne tatranského vydavateľstva I&B (2016). Hovorí o tom, že aj v najmenších ve...   Celý článok
 Vysoké Tatry - Tri Studničky - Kôprová - Nefcerka - hrebeň Hrubô - Furkotská dolina - Štrbské pleso = 13,5 hod Je 4:30 a potom ako sme jedno auto zaparkovali na Štrbskom plese vyrážame od druhého z parkoviska na Troch Studničkách. Marcel to nadnes vypočítal na 15 hodín. Ak pôjde všetko hladko tak ako má... Pri nástupe nehľadáme cestu. Dnes idem s parťákom, ktorý to tu už dobre pozná... Nástup na hrebeň nám aj tak trvá cez tri hodiny. Marcel vybral Zadnú Garajovu vežu ako miesto, kde začneme na hrebeni. Na nej už raz pri prieskume hrebeňa bol. Podarilo ...   Celý článok
 Hrebeň po ktorom kráčali Pochylý, Plulík či Sabovčík začína alebo končí v Kopskom sedle. Hrebeňovka na Jahňací štít síce nie je ťažká lezecká túra, ten impozantný hrebeň ktorý doslova bije do očí už od Bieleho plesa zato ponúka nádherné výhľady na obidve strany Tatier. V prvom diely horolezeckého sprievodcu od Arna Puškáša sa dočítate, že postup hrebeňom je za II. Opis je skromný, variánt je viacero, obaja sme tu boli už viackrát. Nebudem sa snažiť o presný opis trasy. Na jej zvládnutie je potrebné mať skúsenosti z pohybu mimo chodníkov ...   Celý článok
 Podbanské - Tichá a Kôprová dolina, 28.04.2018 Tieto dve dlhé a krásne doliny oddeľujúce Vysoké Tatry od Západných je možné z väčšej časti prejsť na horskom bicykli po lesných asfaltkách. Na parkovanie odporúčam veľké parkovisko hneď za mostom hlavnej cesty cez riečku Belá pod hotelom Permon. Z tohto miesta si, až budete mať šťastie môžete obzrieť na splav štartujúcich vodákov a potom sadnete na bajk a vyrazíte hore. Ono stúpaní sa netreba báť nie je to nič náročné o to viac si budete môcť obzerať výhľady. A pozerať je stále čo. Viac sa...   Celý článok
Keď sa postavíte ( či už s lyžami alebo bez ) na vrcholový hrebienok Malej Rohatej štrbiny , naskytne sa Vám smerom do Poľska úžasne vyzývavý pohľad do vrcholového lievikovitého zúženia direktu - napriamenia a steny naväzujúcej na originál lyžiarskej línie - Gronského lávky . Originál líniu sa mi za takmer ideálnych firnových podmienok podarilo zlyžovať v máji 2017 a keďže s jedlom rastie chuť , nedalo mi nepozrieť sa aj do direktu .. Vzhľadom k tohtoročnej bohatej snehovej nádielke sme niekedy začiatkom Marca vybehli s kamarátom Vladom L. o...   Celý článok
Gipsyho prechod. Podrobný report z prechodu severnej časti: Hincove pleso - Chata pri Zelenom plese 07.04.2018 Hincove pleso 6:00 Budíček som mal o tretej. To, že dnes štartujem som sa rozhodol len večer po pozretí predpovede. O pol štvrtej som sadol do auta v Poprade. Zo zastávky električky Popradské pleso som odišiel 4:10. Pri Hincovom plese si obliekam pretekovú sedačku, pôjdem celý deň v nej. Dávam si na raňajky powerbarového smoutíka a vyrážam. Už je vidno. V strmšom už nasadzujem haršajzne. Chýbajú mi ešte zodve serpentíny na miesto kde chcem dať ...   Celý článok
Smokovec - Baranie sedlo - Veľká zmrzlá dolina - Stolarczykovo sedlo - Čierna javorová dolina - Javorová dolina horáreň - Kopské sedlo - Biela voda Garmin - 36,45km, 10.27hod, 2345vm Sú miesta, kam ma to láka aj dlhé roky a ja čakám na ten deň, kedy budem mať možnosť ich navštíviť. Takým bolo aj Stolarczykovo sedlo. Rozhodli sme sa, že tam prídeme cez Baranie radšej ako z Brnčalky, takže ráno cesta do Tatier, zo Smokovca chvíľu lyže na ramene, hore hangom tvrdo, akurát dobre na haršajzne a s malým osviežením na Terynke sa zrazu pod nami vytvorila obla...   Celý článok