Zoznam článkov od 1 do 15 (z 354) >>

Vysoké Tatry

Tatranská Šelma Ultra 2019

31.08.2019
Už tradične tri týždne po Slavkáči sme štartovali Magistrálu. V piatok sa začali v Ždiari schádzať výberoví bežci a šťastlivci z lotérie. Limit 200 ľudí kvôli ochrane prírody je optimum i čo sa týka organizácie, bezpečnosti a komfortu. Na konci Monkovej doliny v Hoteli Magura je perfektné zázemie pretekov, s parádnym výhľadom na Belianky.   Listina prekárov bola zverejnená pár mesiacov dopredu. No neskorší víťazi v kategóriách prejavili záujem až neskôr a boli doplnení až na poslednú chvíľu. Vždy budeme dbať na kvalitu, výkony a po...   Celý článok
Dana Ivanovová Keď už ani rolničky nepomáhajú (Zo života)     Tatranské rána   Zvoní budík. V tme sa snažím nahmatať telefón. Výborne, tabletky na spanie už neúčinkujú a dokonca, napriek štupľom v ušich, počujem tón budíka. Spokojne ho zaklapnem. Spím ďalej, je ešte noc. O 20 minút sa budím, tentokrát na pocit výčitiek. Rozsvietim a snažím sa zozbierať. Po silnejších sedatívach sa Golfík javí ako optimálna nocľaháreň. Nohy skrčené na mieste šoféra, prdel na tom spolujazdcovom a hlava na zadných sedadlách. Ručná páka v...   Celý článok
Koniec júla patrí vo Vysokých Tatrách prestrelke najlepších bežcov-vrchárov zo Slovenska a okolitých krajín. Tento rok tomu nebolo inak a kvalita dorazila vo všetkých troch kategóriach. Inak však to bolo na trati, po ktorej sa bežalo...   Po druhý raz v osemročnej histórii bol cieľ skrátený a umiestnený do nižších polôh. V roku 2012 sa bežalo po „Nos“ do výšky 2300m kvôli nízkej viditeľnosti a námraze, hore totiž mrzlo a chodník bol zaľadnený. Tento rok bol cieľ ešte nižšie na „Maximiliánke“ (1530mnm). Už ráno pred štartom o 8:30 ...   Celý článok
Tu na Vetromagu sú z Tatier len samé výkony a projekty, takže keď ma okolnosti zaviali do tých končín, dal som krátku vychádzku. V polke júna – už po uzávere, ale ešte pred prázdninovým návalom, skoro ráno, ideálny čas aj na taký frekventovaný kopec. Teplota akurát, len deň po fronte ešte kopce zadržiavali zdrapy mrakov, takže to nevyzeralo na bombastické výhľady zhora. Ale spod základne mrakov sa porozhliadať dalo.   Smerovník pri plese ukazuje 4,5 hodiny, to je pre väčšinu ľudí výživný celodenný program. Ale aj bez naháňania sa to samozrejme...   Celý článok
  Memoriál Jána Stilla 2019 v Novej Lesnej má významné výročie. V dňoch 19. a 20. júla sa uskutoční už 20. ročník tohto unikátneho podujatia  a opäť prinesie zaujímavé športové súboje a novinky...   Vážení priatelia, bežeckí nadšenci, v dňoch 19. 7. – 20. 7. 2019 sa bude konať už 20. ročník podujatia Memoriál Jána Stilla. Tento športový projekt je určený pre všetkých fanúšikov športu – pre profesionálnych i amatérskych bežcov, pre ich sprievodné tímy, rodinných príslušníkov i návštevníkov, ktorí prídu povzbudzovať. Je ...   Celý článok
 Chata pri Zelenom plese (1554m.) - Čierny štít (2429m.) Neskorá jeseň 2018. Konečne po rokoch poriadne Babie leto v Tatrách. Podarí sa nám ešte z neho niečo utrhnúť. Aby sme si to poistili dáme chatu. Ráno vyrážame z nej s cieľom dať niečo kde sme ešte spolu neboli. V tieni a chlade stúpame ku Flaške. V týchto miestach zasvieti až koncom zimy. Po pravej strane Flašky stúpame hore dôverne známou výstupovou trasou do Veľkej Zmrzlej doliny. Kedysi tu bolo reťazí viac ale to dnes vôbec nevadí. Vo Veľkej Zmrzlej stúpame hore na výraznú plošinu. Tu sa naš...   Celý článok
Na okraji slabo osvetlenej cesty leží na asfalte telo. Okolo jazdia autá. Asi 15 kilometrov od Káthmandú je cesta už asfaltová. Pri postave ležiacej na asfalte postávajú dvaja chlapi. Čakajú. Za chvíľu sa postavička pomaly a nemotorne predsa len postaví na nohy a začne sa hýbať. Z tackavého kroku sa postupne stáva ťarbavý chôdzoklus. Vonku je ešte tma, a tak toto divadielko uniká ľudským pohľadom.   Nad ránom ešte ľudia spia, keď Lizzy Hawkerová; so svojím malým sprievodom dobieha ku bráne štadónu v Káthmandú. Mesto ešte spí, brána je zatvorená, ...   Celý článok
Poľské Tatry - Gasienicova dolina - chata Murovanec - Svinica 2301m. Pre Poliakov, ktorí majú na svojej strane len menšiu časť Tatier, je hraničný kopec Svinica veľmi dôležitým vrcholom. Jej severné steny boli od počiatkov horolezectva vyhľadávaným terénom pre lezcov. Pre turistov je zase výzva vystúpiť na tento krásny vyhliadkový vrchol po jednej z dvoch turistických trás. Obe vedú z poľskej strany, a aj preto je tento kopec pre Slovákov trochu bokom od centra pozornosti. Najznámejšia trasa poľských Tatier Orlia Prť sa dá v podstate predĺžiť, ak sa na...   Celý článok
Mal to byť iný výlet, inou trasou, ale počasie urobilo škrt a tak sme sa prispôsobili ako meňavky. Mliečnu aj krupicovú kašu mám rád, ale v takom mlieku ísť Haute Route sa nám teda nechcelo. Tak repete nateraz nebude, aj keď prípravu sme sa snažili obaja nepodceniť. Ráno taká klasika, kým sme vyrazili a popremýšľali všetky možné aj nemožné varianty (vzhľadom na komplet zamračené počasie), tak čas ubehol ako voda, tradície treba dodržiavať. Tatry majú tú super vlastnosť, že zhocikade je hocikam furt v podstate blízko, a celá paleta kombinácií. Z ...   Celý článok
05.04.2019 Chata pri Zelenom plese (6:10 hod.) - Baranie sedlo (+1:30) - Priečne sedlo (+2:09) - Prielom (+3:03) - Vých. Železná brána (+4:30) - Dračie sedlo - Vysoká (+5:50) - Dračia dolinka - Zlomisková dolina - Popradské pleso (+6:35, pauza 30min. späť som vyrazil +7:05) - Vých. Železná brána (+8:30) - Litvorové sedlo (+9:38) - Poľský hrebeň (+10:07) - Prielom (+10:40) - Priečne sedlo (+12:02) - Baranie sedlo.(+13:15) - Zelené pleso, celkový čas: +13:33 hod. 4980v.m. medzičas na ceste späť: Popradské pleso - Zelené pleso 6:32 hod.   " Tohle jsem a tohle...   Celý článok
Trasa: Zelené pleso - Veľká Zmrzlá dolina - Stolarczykovo sedlo - Čierna Javorová dolina - Čierne sedlo - Kolový štít - Malá Zmrzlá dolina - Rameno Čierneho štítu, Čierny štít - Veľká Zmrzlá dolina - Biela voda. Na záver úderníckeho týždňa, kedy sa nám darilo systémovo fyzicky sa ničiť, sme po dvoch náročných akciách v ZT, ako zlatý klinec, zaradili do programu aj VT. Jasné, že Kilianom, Benediktom, MB-čkam a iným exotom by nami ťažko nazbierané výškače stačili sotva na nadobudnutie pracovnej teploty, ale to sú oni a my sme my. Ideme si svoje...   Celý článok
Pred pár rokmi som na Vetromagu hľadal inšpiráciu na zimné skialpové dobrodružstvá v Tatrách, snažil sa pravidelne posúvať aktuálne podmienky zo zaujímavých prechodov a strmých zjazdov ostatným čitateľom. Posledné dva roky stíham akurát dodať info k festivalu Snehová vločka a report z jedného výletu. Tu je za rok 2019. Nie je tajomstvom, že marec je väčšinou ideálnym mesiacom na náročnejšie skialpové podnikanie v Tatrách. Dlhšie dni, stabilnejšie počasie a bezpečnejšie snehy sú predpokladom na vydarené dobrodružstvo. Od pondelka sledovan...   Celý článok
Pohyb je jeden z príznakov života, či ako sme sa to učili na prírodovede. Preto sa treba hýbať, aby ostatní vedeli, že ešte na vás môžu pokojne aj pekne hovoriť. Takže krásne počasie, stabilizujúce teploty a kopec ďalších faktorov prispelo k tomu, že na piatok som vzal roha (voľno v práci) a išiel sa kúsok zrelaxovať do prírody tatranskej, domovskej. Štart vo štvrtok z Bratislavy o 21:35 veštil zaujímavé medzičasy. Na Donovaloch pekne bielo, kopy snehu tam kde majú byť. Do Popradu som došiel o pol druhej ráno. Spať nebolo veľmi kedy, a tak budík ráno o...   Celý článok
 Po mrazivých dňoch vzácneho tatranského prašanu prišlo aj do Tatier nepríjemné oteplenie, dážď a následné ochladenie zmenilo sneh na nepríjemnú tvrdú krustu. Smutná to správa pre lyžiarov, ale skvelá pre cyklistov! Vtedy fatbiková komunita vyťahuje svoje hrubé tátoše, maže reťaze, dofukuje plášte na vhodný tlak a vyráža do tatranských lesov, lúk a dolín.  Vo Veľkej Studenej doline výborné podmienky po Ohnisko, vyššie do brány na strmom šikmom svahu by to dole už nedržalo ani s hrotmi na plášťoch, lyžiari zbrúsili stúpanie do hladka. Nevadí...   Celý článok
 Orlia prť - Orla pierc Táto najznámejšia turistická trasa na poľskej strane Vysokých Tatier má množstvo prívlastkov. Mali sme ju v hľadáčiku už roky a trpezlivo sme čakali na našu príležitosť. Túto jeseň bolo konečne po niekoľkých rokoch poriadne babie leto a tak sme ho využili.  Na chatu Murovanec sme prišli okolo obeda. Našu žiadosť o rezervovanie ubytka odbyli na recepcii s tým, že miesta je dosť a tak sme si nechali jeden batoh v úschovni batožiny a vyrazili na Koscielec. Keď sme potom večer prišli na izbu tak už boli voľné iba miesta hore na po...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 15 (z 354) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.