Rock Machine

Vysoké Tatry

Memoriál ing. Jozefa Psotku 33. ročník

16.10.2017
 Psotkov memoriál píše už 33 ročník. Jeho cieľom je spomienka na Juzeka Psotku a na štvoricu Božík, Becík, Jaško a Just, ktorí všetci zahynuli pri zostupe z Everestu. Po presune základne podujatia zo Sliezskeho domu do Tatranskej Lomnice sme museli dva roky čakať na počasie, kým sa konečne podarilo uskutočniť variantu cez sedlá. Ani tento rok to nevyzeralo ružovo, hore už je pomerne dosť snehu ale nakoniec sa organizátori rozhodli správne a s veľkým nasadením zorganizovali plný program. Počasie spolupracovalo a tak to bola paráda. Nielen pre pretekárov al...   Celý článok
Dve z ikonických tatranských dolín, podávajúce si ruky cez chrbát pohoria na Poľskom hrebeni, pod najsamvyšším bodom Karpát... Dve rezervácie, oplatí sa rezervovať si na ne celý deň, aj keď časy na smerovníkoch presviedčajú, že dlhšie ako šichta vo fabrike to trvať nebude. Jeden tip na nádhernú prechádzku, keď sa treba dostať z juhu Tatier na sever. Alebo keď sa len chce...     Jedna z juhu kratšia, priamejšia, bez postranných úmyslov visutými výbežkami bočných dolín, schodovitá, s profilom písmena U, ktorý tu zanechal posledný ľadosplaz...   Celý článok
 Vysoké Tatry - Sliezsky dom - Velická dolina - masív Bradavice - velické granáty Je november 2011 a vo Vysokých Tatrách zúri neskutočné babie leto. Potrebujeme vymyslieť niečo ľahšie, kratšie, ale tak aby to dávalo zmysel. V teréne sme takmer každý deň už niekoľko týždňov... Ráno vyrážame peši z Tatranskej Polianky chodníkom na Sliezsky dom. Aj keď sú slnkom vysvietené južné svahy suché, v tieni už je vrstva premrznutého ľadového snehu. Preto potrebujeme celý deň ostať na slnku. Naším cieľom je Dvojitá veža, nevysoký skalnatý vrchol vypín...   Celý článok
Vnenkyho a spol. má niekto hore rád! Lebo počasie, jedna z kľúčových vecí na ultra a v Tatrách zvlášť, vyšlo na štvrtom ročníku tatranského žúru zasa parádne, a dokonca „na chlp“. Krásne ráno, obloha ažúro. Cez deň predfrontový južný vetrík, osviežoval zboku. Pred obedom sa začalo od západu zaťahovať, žeby zas príliš teplo nebolo. Posledných poháňal od Skalnatého plesa jemný dáždik a dole Monkovou dolinou lejak, aby ušetrili na sprche a zmyli blato. Predtým ešte štvrtková búrka dobre namydlila zbeh do Monkovej doliny, aby sa všetci ...   Celý článok
Koncom júla už po šiesty krát vybehli pytliaci na lov tatranskej šelmy. V lokalite Slavkovského štítu s vrcholom vo výške 2452mnm sa jej nesmierne dobre darí. Viacnásobný záujem o miestenku na štarte len podčiarkla rýchlosť pri registrácii. S polročným predstihom bolo za pár minút hotovo. Množstevný limit v počte 200 ks udelený našim partnerom TANAP si nenechali ujsť aj zahraniční špičkoví športovci. Po minulom ročníku sme sa rozhodli sprísniť pravidlá. Počnúc aktuálnou edíciou sa časový limit každým rokom bude skracovať. Presná dvojhodin...   Celý článok
 Seven Summits Slovakia - po slovensky Sedem samíc 7.7.2017 All4Run Košice August ´15 – Tri studničky, v aute pred štartom ultrašelmy si pripínam číslo: “Sašo, čo keby som skúsil naraz zdolať všetky vysokotatranské vrcholy, na ktoré vedie turistická značka? Je ich sedem.“ Sašo:“Jasné, choď do toho!“ Koncom 90-tych rokov som sa na jednodňových výjazdoch začal zoznamovať s dolinami a vrcholmi Tatier. Moje návraty domov sa časom zmenili z večerných na ranné a keď som mal za sebou i nejaký ten maratón, napadlo mi raz, či t...   Celý článok
Julo ako popredný slovenský bežec, pravidelne sa umiestňujúci na pretekoch ako Nonstop NT alebo Tatranská šelma Ultra na bedni, by mohol pokojne spať na vavrínoch a občas tam nejaký pridať. Opak je ale pravdou. Pred časom ma zaujal svojím projektom Od hole k holi, v ktorom sám prebehol z Kráľovej hole na Kojšovskú hoľu po trase, dlhej vyše 100 km. Už vtedy som sa potešil, tak ako sa vždy poteším, keď niekto, kto na pretekoch nebýva len do počtu, si nájde čas, sily a inšpiráciu na niečo podobné... A tento rok Julo opäť prekvapil. Už dlhšie som sa snažil ...   Celý článok
Poslednú májovú sobotu sa zišli nosiči, aby si pomerali sily s metrákom na hrbe a v boji s časom. Na pravidelnej linke Hrebienok – Zamka tiež nechýbali ani slečny, ktorým tento rok ubrali z nákladu päť kíl. Aj napriek absencii niekoľko zdravotne indisponovaných hlavohrudí nebol na štartovej lajne zaznamenaný úbytok plnokrvníkov. Cez 20 stovkárov a takmer rovnaký počet báb štartovalo postupne v trojminútových intervaloch. Každému sa však hlavou hmýrili spomienky aj na nášho brata v zbroji. Tento rok Maťo Hurajt nešťastne opustil svoj nosičský život...   Celý článok
"Óoov kurde" ... jasá ( nadáva ) poliak .. "óoh kurde" ... (dochádza mi .. ) asi som prehal .. tak nejak reagoval poľský turista vykračujúc si na Rysy , keď som si to naspeedovaný a vybľuvnutý z ústia žľabu Gronského lávky namieril rovno k nemu .. trochu , no trošku som ho pokropil jarným firníkom po zatiahnutí ručnej brzdy .. vtlačil som mu ale foťáčik do ruky a reku - " pšeprašam pana , urob mi spomienkovú fotečku " ( prvý krát na lyžiach v poľsku ) , keď som si už u vás v polsce tak dobre zalyžoval .. mie...   Celý článok
Centrál Javorového a černé linky v Tatrách Nakonec i tohle vyšlo, jsem unesený radostí. Už jsem tu chodil jak do houslí! Nádherná jízda ze SZ vrcholu Javorového štítu po firnové pláni do JZ kotle. Firn se sype pod lyžemi jako cukr krystal. Nad kotlem půl hodiny čekám a po desáté skáču přes malý práh do měkkého sněhu kousek před stínovou čáru. Pak ještě dvacet minut čekám uprostřed. Ve stínu je to zmrzlé a expozice veliká, E3. V půl jedenácté traverzuju nad skalami do sto metrového žlábku s klíčovým skalním prahem už skoro dole. Nejtě...   Celý článok
 Ták a je to tu. Niečo, čo už ani byť nemalo. Niečo, čo bolo natočené trasúcou sa rukou na maličký foťáčik vždy až potom keď už bolo nafotené. Niečo, čo nám malo iba pomôcť zaloviť si vo vlastných spomienkach. Surové, drsné, autentické, neprikrášlované. Ako som už v článku spomínal: hodnota podobných projektov sa tvorí až ďalšími opakovaniami a následnou diskusiou. Ultra Scéna musí žiť a toto je jej potravou!   Kuknime už len čo nato svetová tlač a hor-or sa do kina :) teda domáceho kina:   Denník N:  "Zase tí naši extrémi...   Celý článok
Zlyžovanie Tatarkovej cesty z Kežmarského štítu do Cmitra s variantom podľa bratov Peťovcov  Deň : 1.máj 2017 , čas : 10.30 doobeda , počasie : konečne slnečno ,  aj keď rezko veterne .. ..  „Servus kluci“ .. zdravím dvoch  mierne prekvapených  bratov čechov   na vrchole Kežmarského štítu  ..  „tak čo , dáme poldeci ? „ snažim sa v dobrej nálade po výšľape prelomiť ich mierne prekvapenie z mojej prítomnosti na vrchole, ktorý sme mali v ten deň v pláne – i keď bez nejakej presnej dohody zlyžovať - Tatarkovou linkou a samozrejme di...   Celý článok
 Do trzech razy sztuka, czyli narciarski trawers całych Tatr Po trawersie Tatr Wysokich w 2013 roku, Tatr Zachodnich w 2015 i próbie przejścia całych Tatr w 2014 i 2016r po raz kolejny podjęliśmy wyzwanie przejścia całych Tatr w jeden dzień. Po raz pierwszy próbowałem tego dokonać z Maćkiem Borowskim i Bartkiem Golcem w 2014r., ale wtedy warunki śniegowe nie dały nam szans. Całą akcję zakończyliśmy w Dolinie Wierchcichej, nie mogąc przebić się przez kosówkę. ...   Celý článok
 Report z dní pondelok-utorok 24-25.04 V pondelok ráno sme po rýchlom spáde udalostí posledných dní zamierili do Poľska. Parkovisko pri ceste do Zakopaného s názvom Brzeziny sme našli bez problémov. Výpalnícka búdka v pondelok zamknienta a čo nás potešilo oveľa viac: hneď od auta parádna snehová nartostrada. Vyšliapali sme zasneženou krajinou ako z "Mrázika" ku chate Murowaniec. Po občerstvení sme šlapali ďalej smer Kasprowy. Otvoril sa nám výhľad na okolité svahy a stali sme sa svedkami divadla ako partie Free borcov likvidovali posledné kúsky n...   Celý článok
 Včera sme zachytili z étera info, že na Zbojníčke kalamita, že sa neda hore ani dole. Dnes ráno plech a tak rozhodovanie bolo rýchle. Pomôžeme prešlapať stopu - ako ináč s lyžami bo bez lyži by bolo ťažko. Tak sme šli, ako bolo, vidno na obrázkoch. Nebolo až tak ťažko jak by sme si boli mysleli. Sneh sa odvčera zmenil zázračnou rýchlosťou takou charakteristickou tomuto ročnému obdobiu... A s výdatnou pomocou vetra samozrejme... Takže to prešlapávanie stopy až tak nebolelo, hlavne keď už tam stopa bola, že :) Nevideli sme žiadnu väčšiu lavínu až na...   Celý článok
Holá  amigos .. poznáte to , dovtedy s tým krčahom po vodu , až sa nakoniec uchodíte.. alebo to dáte  (to utrhnuté ucho myslím .. ) , ski-slovenská povaha , ak sa zakusneme , väčšinou sa uchodíme .. 03.03.2017 : cieľ  jasný – Gálfyho lajna z Prostredného hrotu , čiže z MSD smerom do Sedla pred Prosredným , (Stillov žľab?) niekde v polke odbočka do prava a stenou až na vrchol Prostredného . Podmienky takmer fajne , niečo nafotené z Lomničáku .. predpoklad – pôjde to .. Začiatok nástupu do žľabu .. ejha , malý odtrh, sem tam skala, ľadík, iná...   Celý článok
 První pokus, Široká a Žltá veža. Vždycky mi Karel psal, že jdou „dlouhé dny“, když jeli se Simonem trénovat „přechod“. Nyní na jaře se ovšem dny změnily na „dlouhé noci“! Vstávám doma, v Oldřichovicích u Třince, v jednu po půlnoci a ve dvě sedám do auta směr Smokovec. Je druhá půlka března, pátek. Přichází sms od Karla, „za hodinu vyrážíme, drž palce, užij svůj den.“ Tuto zimu spolu jezdíme po „smskách“. Každý máme jiné cíle. Já vrcholy a těžké sjezdy, Karel přechod a těžké sjezdy. Občas se však přece potkáme,...   Celý článok
V intervale štvrtok 30.3.2017, 16:OO až  pondelok 3.4.2017, 13:30 sa nám zadaril prechod skoro všetkých Tatrov zo Ždiaru až na Zverovku. Prešli sme veľa sediel a o čosi viac dolín. Podmienky sme mali pestré, od sračky v Beliankach, až po klasické jarné ľadové firny vlastne všetko okrem prašanu. Špecialitou bolo zmrznuté opršané čudo medzi Kopskými sedlami, kde lyža na povrchu vôbec nedržala, zato sa občas prepadla, aby podržala až príliš.   Podstatné, že na kráľovskej etape Brčalka - Popradské sme mali podmienky výborné a 3 zo 4 zjazdov boli úplne...   Celý článok
Najčerstvejšie skialpinfo z Vysokých Tatier: Od pondelka vďaka tomu, že bolo stále pod mrakom snehu neubudlo skôr naopak. Dnes sme sa výťahmi dopravili do Lomnického sedla, odtiaľ sme zišli do Filmaráku. Najprv na mačkách šetriac lyže a potom sme už vychutnali parádny sneh. Traverzli sme pod Veľký hang. Nalepili pásy a vyšli hore na Térynku. Napodiv bola výborná viditeľnosť a vysoká oblačnosť ochraňovala vzácnu snehovú pokrývku pred silným aprílovým slnkom. Nad Térynkou sme stúpali najprv smerom dozadu plánujúc sedlo Baranej strážnice. Mraky a hml...   Celý článok
Veľmi sa teším, že sa chalanom podarilo tento rok vykonať perfektné prechody, či už po stopách Tatarku, New Age alebo najčerstvejšie “klimatický okruh“. Všetko sú to veľmi náročné podniky, kde treba vystihnúť podmienky, byť pripravený a poznať Tatry. A práve spoznávanie Tatier je tá vášeň, ktorá ma stále do tých Tatier ženie.   Skialpová sezóna je u mňa tento rok poznačená koncom sladkého života doktoranda, nástupom do práce a skutočnými životnými starosťami a povinnosťami. Dní, ktoré môžem tráviť v horách je už menej o to ...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 293) >>

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.