Rock Machine

Vysoké Tatry

Koniec dobrý , všetko dobré ... Gronskeho lávka , 19.05.2017

15.06.2017
"Óoov kurde" ... jasá ( nadáva ) poliak .. "óoh kurde" ... (dochádza mi .. ) asi som prehal .. tak nejak reagoval poľský turista vykračujúc si na Rysy , keď som si to naspeedovaný a vybľuvnutý z ústia žľabu Gronského lávky namieril rovno k nemu .. trochu , no trošku som ho pokropil jarným firníkom po zatiahnutí ručnej brzdy .. vtlačil som mu ale foťáčik do ruky a reku - " pšeprašam pana , urob mi spomienkovú fotečku " ( prvý krát na lyžiach v poľsku ) , keď som si už u vás v polsce tak dobre zalyžoval .. mie...   Celý článok
Centrál Javorového a černé linky v Tatrách Nakonec i tohle vyšlo, jsem unesený radostí. Už jsem tu chodil jak do houslí! Nádherná jízda ze SZ vrcholu Javorového štítu po firnové pláni do JZ kotle. Firn se sype pod lyžemi jako cukr krystal. Nad kotlem půl hodiny čekám a po desáté skáču přes malý práh do měkkého sněhu kousek před stínovou čáru. Pak ještě dvacet minut čekám uprostřed. Ve stínu je to zmrzlé a expozice veliká, E3. V půl jedenácté traverzuju nad skalami do sto metrového žlábku s klíčovým skalním prahem už skoro dole. Nejtě...   Celý článok
 Ták a je to tu. Niečo, čo už ani byť nemalo. Niečo, čo bolo natočené trasúcou sa rukou na maličký foťáčik vždy až potom keď už bolo nafotené. Niečo, čo nám malo iba pomôcť zaloviť si vo vlastných spomienkach. Surové, drsné, autentické, neprikrášlované. Ako som už v článku spomínal: hodnota podobných projektov sa tvorí až ďalšími opakovaniami a následnou diskusiou. Ultra Scéna musí žiť a toto je jej potravou!   Kuknime už len čo nato svetová tlač a hor-or sa do kina :) teda domáceho kina:   Denník N:  "Zase tí naši extrémi...   Celý článok
Zlyžovanie Tatarkovej cesty z Kežmarského štítu do Cmitra s variantom podľa bratov Peťovcov  Deň : 1.máj 2017 , čas : 10.30 doobeda , počasie : konečne slnečno ,  aj keď rezko veterne .. ..  „Servus kluci“ .. zdravím dvoch  mierne prekvapených  bratov čechov   na vrchole Kežmarského štítu  ..  „tak čo , dáme poldeci ? „ snažim sa v dobrej nálade po výšľape prelomiť ich mierne prekvapenie z mojej prítomnosti na vrchole, ktorý sme mali v ten deň v pláne – i keď bez nejakej presnej dohody zlyžovať - Tatarkovou linkou a samozrejme di...   Celý článok
 Do trzech razy sztuka, czyli narciarski trawers całych Tatr Po trawersie Tatr Wysokich w 2013 roku, Tatr Zachodnich w 2015 i próbie przejścia całych Tatr w 2014 i 2016r po raz kolejny podjęliśmy wyzwanie przejścia całych Tatr w jeden dzień. Po raz pierwszy próbowałem tego dokonać z Maćkiem Borowskim i Bartkiem Golcem w 2014r., ale wtedy warunki śniegowe nie dały nam szans. Całą akcję zakończyliśmy w Dolinie Wierchcichej, nie mogąc przebić się przez kosówkę. ...   Celý článok
 Report z dní pondelok-utorok 24-25.04 V pondelok ráno sme po rýchlom spáde udalostí posledných dní zamierili do Poľska. Parkovisko pri ceste do Zakopaného s názvom Brzeziny sme našli bez problémov. Výpalnícka búdka v pondelok zamknienta a čo nás potešilo oveľa viac: hneď od auta parádna snehová nartostrada. Vyšliapali sme zasneženou krajinou ako z "Mrázika" ku chate Murowaniec. Po občerstvení sme šlapali ďalej smer Kasprowy. Otvoril sa nám výhľad na okolité svahy a stali sme sa svedkami divadla ako partie Free borcov likvidovali posledné kúsky n...   Celý článok
 Včera sme zachytili z étera info, že na Zbojníčke kalamita, že sa neda hore ani dole. Dnes ráno plech a tak rozhodovanie bolo rýchle. Pomôžeme prešlapať stopu - ako ináč s lyžami bo bez lyži by bolo ťažko. Tak sme šli, ako bolo, vidno na obrázkoch. Nebolo až tak ťažko jak by sme si boli mysleli. Sneh sa odvčera zmenil zázračnou rýchlosťou takou charakteristickou tomuto ročnému obdobiu... A s výdatnou pomocou vetra samozrejme... Takže to prešlapávanie stopy až tak nebolelo, hlavne keď už tam stopa bola, že :) Nevideli sme žiadnu väčšiu lavínu až na...   Celý článok
Holá  amigos .. poznáte to , dovtedy s tým krčahom po vodu , až sa nakoniec uchodíte.. alebo to dáte  (to utrhnuté ucho myslím .. ) , ski-slovenská povaha , ak sa zakusneme , väčšinou sa uchodíme .. 03.03.2017 : cieľ  jasný – Gálfyho lajna z Prostredného hrotu , čiže z MSD smerom do Sedla pred Prosredným , (Stillov žľab?) niekde v polke odbočka do prava a stenou až na vrchol Prostredného . Podmienky takmer fajne , niečo nafotené z Lomničáku .. predpoklad – pôjde to .. Začiatok nástupu do žľabu .. ejha , malý odtrh, sem tam skala, ľadík, iná...   Celý článok
 První pokus, Široká a Žltá veža. Vždycky mi Karel psal, že jdou „dlouhé dny“, když jeli se Simonem trénovat „přechod“. Nyní na jaře se ovšem dny změnily na „dlouhé noci“! Vstávám doma, v Oldřichovicích u Třince, v jednu po půlnoci a ve dvě sedám do auta směr Smokovec. Je druhá půlka března, pátek. Přichází sms od Karla, „za hodinu vyrážíme, drž palce, užij svůj den.“ Tuto zimu spolu jezdíme po „smskách“. Každý máme jiné cíle. Já vrcholy a těžké sjezdy, Karel přechod a těžké sjezdy. Občas se však přece potkáme,...   Celý článok
V intervale štvrtok 30.3.2017, 16:OO až  pondelok 3.4.2017, 13:30 sa nám zadaril prechod skoro všetkých Tatrov zo Ždiaru až na Zverovku. Prešli sme veľa sediel a o čosi viac dolín. Podmienky sme mali pestré, od sračky v Beliankach, až po klasické jarné ľadové firny vlastne všetko okrem prašanu. Špecialitou bolo zmrznuté opršané čudo medzi Kopskými sedlami, kde lyža na povrchu vôbec nedržala, zato sa občas prepadla, aby podržala až príliš.   Podstatné, že na kráľovskej etape Brčalka - Popradské sme mali podmienky výborné a 3 zo 4 zjazdov boli úplne...   Celý článok
Najčerstvejšie skialpinfo z Vysokých Tatier: Od pondelka vďaka tomu, že bolo stále pod mrakom snehu neubudlo skôr naopak. Dnes sme sa výťahmi dopravili do Lomnického sedla, odtiaľ sme zišli do Filmaráku. Najprv na mačkách šetriac lyže a potom sme už vychutnali parádny sneh. Traverzli sme pod Veľký hang. Nalepili pásy a vyšli hore na Térynku. Napodiv bola výborná viditeľnosť a vysoká oblačnosť ochraňovala vzácnu snehovú pokrývku pred silným aprílovým slnkom. Nad Térynkou sme stúpali najprv smerom dozadu plánujúc sedlo Baranej strážnice. Mraky a hml...   Celý článok
Veľmi sa teším, že sa chalanom podarilo tento rok vykonať perfektné prechody, či už po stopách Tatarku, New Age alebo najčerstvejšie “klimatický okruh“. Všetko sú to veľmi náročné podniky, kde treba vystihnúť podmienky, byť pripravený a poznať Tatry. A práve spoznávanie Tatier je tá vášeň, ktorá ma stále do tých Tatier ženie.   Skialpová sezóna je u mňa tento rok poznačená koncom sladkého života doktoranda, nástupom do práce a skutočnými životnými starosťami a povinnosťami. Dní, ktoré môžem tráviť v horách je už menej o to ...   Celý článok
V sobotu 8.4 sme v bezpečí domova pozorovali spravodajstvo z lavínovej aktivity vo Vysokých Tatrách. Padlo prakticky všetko aj samo od seba. Vôbec tie lavíny nepotrebovali pomoc dobrovoľníkov ako napríklad vo Východnej Železnej bráne či pod Sedielkom.  Obzvlášť kuriózny bol prípad poľského skiturownika ktorý krátko potom čo bol aj s kumpánmi v lavíne pod Sedielkom a kde pošetril lavínový batoh a nestihol ho na rozdiel od kolegov odpáliť tak chvíľu nato už nalyžoval zrejme v zlej viditeľnosti pod Téryho chatou do tzv. Jazernej steny. uvoľnil veľkú lav...   Celý článok
Chata pri Zelenom Plese 02.04.2017, 2h.45min ráno V noci som zrejme ani nespal, po dvoch dlhých skialpových dňoch vyrážam opäť z Brnčalky skoro ráno. Telo nie je najčerstvejšie, podmienky a počasie sú ale ideálne. Rozhodnutie, že sa dnes pokúsim o tento okruh padlo len včera keď som sa presúval cez sedlá z Chaty pod Rysmi. Videl som podmienky a aj to ako sa extrémna horúčava na slnečných svahoch pustila do biednej snehovej pokrývky. Rozmýšľajúc nad tým, že kedy by som to mohol ísť a predstavujúc si ako bude treba zbehnúť zase dole do mesta, oddýchnu...   Celý článok
Přemýšleli jste někdy nad slovem skialpinismus? Že se jedná o složeninu slov ski a alpinismus? Fakt tak zřetelný, že se na něj bohužel občas trochu zapomíná. Prostě buď se jde lézt, nebo se jde na skialpy. Ale my si řekli ne. A protože v letošním roce se různé varianty tatranských skialp přechodů dostaly do módy, rozhodli jsme se i my přispět svou troškou do mlýna a vytvořit něco nového. Těžký přechod, kde půjde jak o ski, tak o alpinismus. Nečekejte od tohoto článku vyprávění o tom, jestli nám chutnala snídaně nebo ne, jestli svítilo slunko n...   Celý článok
V piatok 17.03.2017 sme čiastočne po vzore neznámeho respondenta z Vetroplachmagazínu  zrealizovali kolečko severne od sedla Závrat cez Javorový Hrebeň. Trasu sme modifikovali nasledovne: Zbojníčka (VSD) - Závrat - dolina Rovienky - Predné Rohové sedlo - hrebeňom do Sedla nad Zeleným - Zelená Javorová dolina - Javorová dolina - Malý Ľadový Štít - Sedielko - MSD - Priečne sedlo - VSD - Hrebienok.  Parametre cez 2000 vm a cca. 18km. Luki nastupoval z dola teda dal cez 3000 vm a o 8-9 km viac, je to proste zviera. My dvaja s Jožkom sme si nástup pretrpeli na čelovk...   Celý článok
 Trasa: Starý Smokovec - sedlo Závrat - Rovienková dolina - hrebeň za Javorovým rohom sedlo nad Zeleným - Zelená Javorová dolinka - Javorová dolina - Čiernou Javorovou do Čierneho sedla - chata pri Zelenom plese - Biela voda, cca 2770 v.m.   O tomto okruhu sme dobre vedeli nielen z ďalšieho článku ktorý vyšiel na Vetromagu nedávno. Elko tu je už ako doma a tak objavná cesta na miesta kde som nikdy predtým nebol to bola len pre mňa. Podrobný popis trasy už parádne zvládol Martin v spomínanom článku. Odklik nájdete dole. V tomto si zase môžete vychutnať bohat...   Celý článok
Trasa: Štrbské pleso, Popradské pleso, Satanova kotlinka, Nižné Kôprovské sedlo, Hlinská dolina, Kôprová dolina, Sedlo Závory, Hladké sedlo, Dolina 5 stawow polskych, Kozi Wierch, Lysá Poľana. Tento prechod cez menej frekventované sedlá so zakončením na Kozom Wierchu a zlyžovaním do Lysej Poľany som absolvoval 31.3.2016. Začal som na Štrbskom plese, pokračoval magistrálou na Popradské pleso a ďalej smeroval do Mengusovskej doliny. Už v Satanovej dolinke my bolo jasné, že to dnes nebude moc dobrá lyžovačka. Vysoké teploty, premočený sneh a sparno už o...   Celý článok
Přes Patrii mezi skalami na Prostredný Mengusovský štít a sjezd západní rampou až do Štrby na vlak. Chystám se na další „dlouhý den“ s Drakem Martinem Eliasem, čekám těžké sjezdy a dlouhé výšlapy v nádherném slunečném a bezvětrném počasí. Konečně nabírám formu, takže věřím, že s Drakem tentokrát trpět nebudu a těším se na společné strmé oblouky. Martin je zkušený a nemusíme se na sebe vázat, to mi vyhovuje, mám prostor pro improvizaci a spontánnost Budík zvoní v 1h ráno, nejradši bych ho praštil, ale nemohu, protože jsem si t...   Celý článok
Trasa: Veľká Studená dolina, sedlo Závrat, Rovienková dolina, Predné Rohové sedlo, hrebeňom po SZ Žabí vrch Javorový, Sedlo nad Zeleným, Zelená Javorová dolina, dno Javorovej doliny, Čierna Javorová dolina, Čierne sedlo, Malá Zmrzlá dolina, Brnčalka, Biela voda... Parametre: 2770 v.m., 25km. Štartujem 11.2.2017 o 6.00 ráno zo Smokovca, začiatok trasy je dobre známy, čaká ma dlhší deň, čiže šliapem vyšším tempom, v žľabe do Závratu som po 1h a 40 minútach. Zhadzujem spodné vrstvy, tieto dni sú nadpriemerné teploty. V Sedle Závrat,...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 285) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.