Rock Machine

Vysoké Tatry

Vysoké Tatry: Hrebeň Hrubô

17.06.2018
 Vysoké Tatry - Tri Studničky - Kôprová - Nefcerka - hrebeň Hrubô - Furkotská dolina - Štrbské pleso = 13,5 hod Je 4:30 a potom ako sme jedno auto zaparkovali na Štrbskom plese vyrážame od druhého z parkoviska na Troch Studničkách. Marcel to nadnes vypočítal na 15 hodín. Ak pôjde všetko hladko tak ako má... Pri nástupe nehľadáme cestu. Dnes idem s parťákom, ktorý to tu už dobre pozná... Nástup na hrebeň nám aj tak trvá cez tri hodiny. Marcel vybral Zadnú Garajovu vežu ako miesto, kde začneme na hrebeni. Na nej už raz pri prieskume hrebeňa bol. Podarilo ...   Celý článok
 Hrebeň po ktorom kráčali Pochylý, Plulík či Sabovčík začína alebo končí v Kopskom sedle. Hrebeňovka na Jahňací štít síce nie je ťažká lezecká túra, ten impozantný hrebeň ktorý doslova bije do očí už od Bieleho plesa zato ponúka nádherné výhľady na obidve strany Tatier. V prvom diely horolezeckého sprievodcu od Arna Puškáša sa dočítate, že postup hrebeňom je za II. Opis je skromný, variánt je viacero, obaja sme tu boli už viackrát. Nebudem sa snažiť o presný opis trasy. Na jej zvládnutie je potrebné mať skúsenosti z pohybu mimo chodníkov ...   Celý článok
 Podbanské - Tichá a Kôprová dolina, 28.04.2018 Tieto dve dlhé a krásne doliny oddeľujúce Vysoké Tatry od Západných je možné z väčšej časti prejsť na horskom bicykli po lesných asfaltkách. Na parkovanie odporúčam veľké parkovisko hneď za mostom hlavnej cesty cez riečku Belá pod hotelom Permon. Z tohto miesta si, až budete mať šťastie môžete obzrieť na splav štartujúcich vodákov a potom sadnete na bajk a vyrazíte hore. Ono stúpaní sa netreba báť nie je to nič náročné o to viac si budete môcť obzerať výhľady. A pozerať je stále čo. Viac sa...   Celý článok
Keď sa postavíte ( či už s lyžami alebo bez ) na vrcholový hrebienok Malej Rohatej štrbiny , naskytne sa Vám smerom do Poľska úžasne vyzývavý pohľad do vrcholového lievikovitého zúženia direktu - napriamenia a steny naväzujúcej na originál lyžiarskej línie - Gronského lávky . Originál líniu sa mi za takmer ideálnych firnových podmienok podarilo zlyžovať v máji 2017 a keďže s jedlom rastie chuť , nedalo mi nepozrieť sa aj do direktu .. Vzhľadom k tohtoročnej bohatej snehovej nádielke sme niekedy začiatkom Marca vybehli s kamarátom Vladom L. o...   Celý článok
Gipsyho prechod. Podrobný report z prechodu severnej časti: Hincove pleso - Chata pri Zelenom plese 07.04.2018 Hincove pleso 6:00 Budíček som mal o tretej. To, že dnes štartujem som sa rozhodol len večer po pozretí predpovede. O pol štvrtej som sadol do auta v Poprade. Zo zastávky električky Popradské pleso som odišiel 4:10. Pri Hincovom plese si obliekam pretekovú sedačku, pôjdem celý deň v nej. Dávam si na raňajky powerbarového smoutíka a vyrážam. Už je vidno. V strmšom už nasadzujem haršajzne. Chýbajú mi ešte zodve serpentíny na miesto kde chcem dať ...   Celý článok
Smokovec - Baranie sedlo - Veľká zmrzlá dolina - Stolarczykovo sedlo - Čierna javorová dolina - Javorová dolina horáreň - Kopské sedlo - Biela voda Garmin - 36,45km, 10.27hod, 2345vm Sú miesta, kam ma to láka aj dlhé roky a ja čakám na ten deň, kedy budem mať možnosť ich navštíviť. Takým bolo aj Stolarczykovo sedlo. Rozhodli sme sa, že tam prídeme cez Baranie radšej ako z Brnčalky, takže ráno cesta do Tatier, zo Smokovca chvíľu lyže na ramene, hore hangom tvrdo, akurát dobre na haršajzne a s malým osviežením na Terynke sa zrazu pod nami vytvorila obla...   Celý článok
V těch Vysokých Tatrách jsou tak nádherné extrémy, že se mi už zase nikam jinam nechce. Po slyžování Kežmarského štítu na jihozápad do Cmitera v minulé sezóně jsem si opravdu myslel, že to je jeden z absolutně posledních velkolepých extrémů v Tatrách a něco podobného už tady asi nezažiju. Je pravda, že z těch ohromných, kolosálních a zároveň těžkých sjezdů už mi jich moc nezbývá, zato mi Zadná Bašta naplno ukázala, že jsou tu stále sjezdy a možnosti sjezdů, které mě dokážou přivést do extáze! Ačkoli se jedná o krátký sjezd, tak...   Celý článok
Táto trasa sa do análov nezapíše. Nie je dôvod, ani ambícia. Jej časti, či podčasti už boli neraz prejdené a spojené do filištínskych etáp naviac absolvovaných v kozmických medzičasoch. Pre nás to bola trasa spoznávania nepoznaného. Všeobecná osveta tejto skialpovej rubriky, pravdepodobne nie len vo mne, vzbudzuje fantázie smerujúce k nočným polúciám a zvýšenému apetítu okúsiť niečo, čo sme ešte včera považovali za príliš náročné. Samotný titulok je len pracovný. Oficiálny vlastne neexistuje. Ponúkol sa sám už pri prvom zhliadnutí fotiek. ...   Celý článok
RT vo svojom článku "Štrbský štít do severu" uvádza : "hora nas zavolala" ... Hmm , článok dobrý , výkon pekný .. a o mňa , mám pocit .. akoby žiadna hora ani bycikel oprieť nechcela .. chlapci z Térynky o tom vedia svoje , lyža sa dodnes nenašla .. (ale o tom po tom :-) Ďalšou, veľmi zaujímavou informáciou z obsahu článku bol však dátum spomenutej akcie , pretože polovica januára je aspoň podľa mojích chudobných skúsenosti tak trochu nezvyčajný čas na lyžovanie vážnejších liniek v severne orientovaných stenách alebo ž...   Celý článok
Okolie Popradského plesa s Mengusovskou a Zlomiskovou dolinou je oficiálne najčastejšie navštevovanou lezeckou oblasťou vo Vysokých Tatrách. Dovolím si tvrdiť, že tento kus Tatier vedie aj v pomyselných skialpových štatistikách. Široké pláne, strmé žlaby, zjazdy z vrcholov, prechody sediel, ba aj cezhraničné okruhy.   Mne sa Mengusovská dolina spája s prvou vynáškou, prvým tatranským lezením, Tatarkovým prechodom, ale aj so zásnubami s mojou manželkou. Veľmi rád sa sem spolu s kamarátmi vraciam a možností pridať novú túru v nepoznanom teréne...   Celý článok
 Hora nás zavolala… Štrbský štít sever, linka „C“, „černý lehký“, S4+ E2+, 53°, 520 vm..   V pondělí, 15. 1., jsme opravdu nečekali nějaké výkony, jen jsme si chtěli zaprášit v severních žlabech a užít slunce. Uvažoval jsem o severní stěně Štrbského, že si vyjdeme jen kousek pod skály. Jenže, hora nás zavolala! Hora tě musí zavolat, abys tam mohl jít! Je to vždy nejkrásnější, když se to stane a cítíš, že tě hora volá! Podmínky se ukázaly tak dobré a prašanu dost a dobře sednutý, že jsme nakonec vyšlapali a vylezli přes...   Celý článok
V nedeľu 14.1.2018 sme sa s parťákom trochu spučili a prešli kus Tatranského sveta. Rámcovým cieľom bolo zájsť z Popradského plesa až na Kozí štít v Polande a vrátiť sa cez Hladké sedlo nazad do Ficolandu a cez Kôprovskú alebo Tichú dolyžovať na Podbanské. Podmienky boli po oteplení a vysokých dažďoch neisté, takže z rána oprobujeme a ak bude totálne nanič, dáme aspoň Kôprák.  Ráno oblačno, ale na betóne 5-7 cm nečakaného poprašku. Sniežik teda celkom fajn, ale oblačnosť napriek predpovedi stále oblápa štíty. Postupne do nej vchádzame a ta...   Celý článok
 Vysoké Tatry - Mengusovská dolina Babie leto, október 2017. Z chodníka, ktorý nám umožnil rýchly presun a nabratie výšky, odbočujeme pri Žabích plesách. Odtiaľto postupujeme chodníčkom smer Volovcové sedlo, pod ním smer Volí chrbát. Na hrebeň sa dostaneme kúsok od Hincovej veže. Odtiaľto už nasleduje miestami trojkový terén. Zliezame stienku, našťastie nie s veľkou expozíciou, a cesta na Hincovu vežu je voľná. Výhľady do severu  rovnako aj ku Hincovmu sedlu sú parádne. Týmto (pre nás novým) vrcholom v Tatrách túra nekončí. Poctivo nabratú vý...   Celý článok
 Začiatok tejto zimnej sezóny je bohatý na sneh. Pamätníci nepamätajú kedy bolo vo vysokohorskom prostredí Vysokých Tatier o tomto čase toľko veľa snehu. Materiál nazbieraný za posledný týždeň som sa pokúsil zosumarizovať aspoň do tohto krátkeho reportu: V pondelok 4.12. sme ráno vyrážali do terénu z chaty pri Zelenom plese. Zamestnenci chaty nám hlásili, že už skoro ráno pozorovali veľkú prachovú lavínu z Nemeckého rebríka, prachový mrak z nej zasiahol aj chatu... Najprv sme vyšliapali do žľabu pod Malou Zmrzlou, kde sme pri lyžovaní spustili mal...   Celý článok
 Vysoké Tatry - Starý Smokovec - Hrebienok - VSD - sedlo Závrat, piatok 1.12.2017 Po včerajšom snežení ktoré potešilo nielen motoristov sme dnes vyrazili skontrolovať stav hlavných komunikácií do Veľkej Studenej doliny. Super správa je, že sa dá v pohode šlapať po ceste na Hrebienok a rovnako dobre sa dá aj zlyžovať. Magistrála je tiež ok. Ráno potešilo, že bola upravená skutrom. Hore sme šlapali Húpačkami, ktoré boli tiež prejdené skutrom - TOP podmienky. Chodník dolinou je tiež v podmienke, hore i dole, na túto dobu je to za 5 hviezdičiek. Nad Brá...   Celý článok