Nadržané vločky alebo prvý prašan v Sedle po festivale.

08.12.2016
nadrzane-vlocky-alebo-prvy-prasan-v-sedle-po-festivale-

Úvodom by som sa rád poďakoval všetkým, ktorí si našli cestu na festival Snehová vločka, či už v Bratislave alebo v Poprade. Veríme, že sa Vám prezentácie a filmy našich hostí páčili a strávili ste v našej spoločnosti príjemný sobotný večer.

Sneženie na prelome novembra a decembra znamenalo, že by sme v nedeľu po festivale mohli vyraziť už aj na nejakú zoznamovaciu túru so sezónou 2016/2017. Navnadení po prašanových videách z Iránu, Nórska a najmä Japonska sme po decentnom večierku vyrazili spoločne hostia a organizátori.

Začiatok zimy väčšinou znamená šlapanie po zjazdovke v sprievode hučiaci snehových diel. Tomu sme sa však chceli vyhnúť, tak sme sa za vidinou prašanu v Lomnickom sedle vydali okľukou zo Starého Smokovca cez Zamkovského chatu. Šlapať sa dá hneď zo Smokovca a aj v lese za Hrebienkom je snehu viac než dosť. Krásne zasneženým lesom dorazíme na chatu. Krátke očerstvenie a vydávame sa magistrálou smerom na Skalnaté pleso. V lese je len stopa od pešiakov a tak sa predierame ako to ide. Od vyhliadky už razíme stopu vlastnú a nestačíme sa čudovať koľko snehu stihlu za tých pár dni nakydať. Traverzujeme svahy Škaredého žlabu a padne spontánne rozhodnutie vyraziť do muldy práve tadeto. Naberáme výšku a sme tak troche v napätí, čo nás čaká. Je bezvetrie a slnko sa opiera do južných svahov, takže sľúbený silný mráz nám nerobí žiadne starosti. Dostávame sa na Lomnický hrebeň a vidíme zopár čerstvých stôp vo Francúzskej mulde. Pokračujeme však ďalej hrebeňom a napájame sa na stopu vedúcu zo Skalnatého plesa.

Pri_Lomnickej_vyhliadke_končí_stopa_od_pešiakov

Keďže mulda je už polyžovaná, Peťo volí na zjazd novú čerstvu líniu v nepopísanom snehu. Netreba sa však púšťať do dlhých oblúkov, nevieme totiž, či pod skalou na nás nečaká nejaký kameň. Peťo pozná terén v Sedle dokonale, kopírujeme trasu starej sedačky a bez jediného škrtnutia sa napojíme na zjazdovku. Bolo to perfektntné, no pred nami je natiahnutá stopa a priestor na ďalšiu parádnu jazdu. Aj keď nohy nevládzu, prevláda eufória z prvého zjazdu a tak sme za chvíľu pri hornej stanici sedačky. Druhá lajna poveďla zábran opäť nemá chybu. Na Skalnatom všetko pozatvárané, tak sa nezdržujeme a mierime smerom Čučoriedky. Kvalita lyžovačky prudko klesá. Nafúkaný umelý sneh striedajú ľadové hrudy pripravovanej zjazdovky. Bez ujmy však dolyžujeme až do Lomnice, doprajeme si ešte nejaký ten urban skiing a pri múzeu definitívne vypíname lyže.

Lukáš Stanzel

foto: Robo Vrlák

Fotky Nadržané vločky alebo prvý prašan v Sedle po festivale.