Ultratrail - traverz Ľadových štítov

12.06.2015
ultratrail-traverz-ladovych-stitov

Starý Smokovec - Téryho chata - Pfinova kopa - Malý Ľadový - Ľadový štít - Ľadový kôň - Téryho chata - Starý Smokovec

Meraný úsek: Térynka - Ľadové štíty - Térynka = 1h:23min

Medzičasy: Térynka - Malý Ľadový = 43min., Malý Ľadový - Ľadový štít = 10min., Ľadový štít - Térynka = 30min.

Po kopcoch sa behalo odjakživa, vynechám filozofické úvahy, dnes len pár slov. Tatry mám rád, či už na dlhej pohodovej túre, pri lezení, pri skialpe... jednoducho pri všetkých možných aktivitách. Zabehám si tiež veľmi rád. Samozrejme ak môžem. Blbé je že v živote som oveľa viac nemohol ako mohol. Okrem iného aj vďaka trom operáciám, chronickým problémom s chrupavkou a podobným blbostiam.

Injekcie zabrali, aj plastika LCA dopadla dobre a v rámci rehabilitácie vraj treba nohy posilovať čo to dá a aj stabilizačné cvičenia sú dôležité...:)

Tak si to kluskám pomaly zo Smokovca na Térynku (cca 1hod.) a rozmýšľam či ma zleje už pod chatou a či až cestou nazad. Nakoniec nepršalo, vyčasilo sa a tak som dostal šancu... Pokúsiť sa zmerať si čas na trati, ktorú poznám veľmi dobre. Po fofole na Terynke som vyrazil smer Pfinova kopa, hodinky nevlastním tak som sa na štarte kukol aspoň na mobil. Na miestach, kde som si chcel zaznamenať čas som spravil fotku. Medičasy som potom odpísal z údajov pri fotkách.

celé_kolečko_z_Térynky

Podmienky boli výborné, skala suchá, snehové polia na zostupe tak akurát. Behom po snehu som získal čas aj pošetril kĺby. Netrvalo to ani tak dlho a už som opäť popíjal s kamarátom na Térynke ďalšiu fofolu :)

K horám treba mať úctu, rešpekt ale treba byť aj pripravený. Na kĺúčových miestach som nechal tep klesnúť, koncentrácia bola maximálna. Znalosť "trate" nevyhnutná. Práve tieto chvíle vnímam ako meditáciu na tej najvyššej úrovni.

Pri behu dole z chaty mi myšlienky už zase pobehovali kade-tade = chyba! Natiahol som sa na rovinke celý aký som dlhý a ochutnal som prachu z chodníka... hory sú prísne a dakedy neodpustia ani malú chybičku.

(odbehnuté 10.06.2015)

Fotky Ultratrail - traverz Ľadových štítov

(Vnenky) - 12.06.2015
Dobra disciplina sa rozbieha v nasich Tatrach, uz sa tesim sa dalsie projekty, coskoro pridam aj ja

Jano 13.06.2015
Martin, este nepoznam nikoho, co prebehol cely Suchy hreben cez Ladovy az na Terynku. No je to dialka. Ale toto bolo tazsie. Vyborne.

Marcel 14.06.2015
Paráda,prebehnuť tak rýchlo hreben kde sa chodi s lanom…Tento pohyb je náročny na klby,prajem Ti pevne zdravie

jana 18.06.2015
pekne, pekne. len tak dalej

Tina 16.08.2015
No mne stačí aj beh hrebeňom Nízkych Tatier, Chopok/Ďumbier mám za roky zmapované už poriadne. Na niečo takéto by som si ale netrúfla. Zatiaľ.