Baranie sedlo

04.04.2010
baranie-sedlo

Dnes objednávka počasia vyšla na jedničku. O siedmej vyrážame z Kežmarskej Bielej vody za najkrajšou tohtoročnou tatranskou lyžovačkou. Už nad Zeleným plesom sa presviedčame, že včerajšie sneženie urobilo zázraky - čerstvý prašan - 10 čísel, ktoré sa postupne šplhá až niekde k dvadsiatke. Pod tým tvrdý firn. Fľašku ideme v mačkách, strednú pasáž na lyžiach, kde pri nástupe do žľabu pod Baraním sedlom dobiehame 2 skupinky, ktoré vyrazili pred nami z Brnčalky. Do sedla znova s mačkami, tam sa už dá aj bez nich, ale takto je to pohodlnejšie. V sedle počkáme, kým vystúpia ostatní, medzitým fotenie. Z Malej Studenej vystupuje kopec ďalších ľudí, ktorí to z mne nepochopiteľného dôvodu otáčajú tou istou cestou aj späť. My však neváhame a hurá ako prví lyžujeme Veľkú Zmrzlú. Žľab pod sedlom je fantastický, prašan krásne tlmí skoky a oblúčiky. V strednej pasáži a fľaške je už viac cítiť a miestami aj vidieť zmrznuté hrudy pod práškom. Nevadí,sekáme ďalšie oblúčiky a ani sa nenazdáme a sme na Brnčalke. Až do lesa to ide na lyžiach po letnom chodníku, zvyšok cesty už pešo.

Rišo B.

Fotky Baranie sedlo

RE: Baranie sedlo
Rišo B. 27.03.2011
O týždeň skôr ako minulý rok, presne ten istý vývoj počasia, tá istá dolina, opäť najsamlepšia lyžba v čistom pračane až k Brnčalke.

28.03.2011
aj do Suldenu ideme o týždeň skôr :))