Kráľovské ukončenie skialpovej sezóny

16.05.2009
kralovske-ukoncenie-skialpovej-sezony

Kráľovský žľab zo Slavkovského štítu bol vačšinu sezóny lavinózny alebo vysypaný lavínami, jedna prešla až cez potok v lese Velkej Studenej doliny. Drahuš si to pustil zhora v apríli a dvojhodinové šúchanie sa po snežných hrudách skomentoval sucho: "Hrôza a des!"
Až teraz, keď to všetko sadlo a sneh ubil dážď, sme sa inšpirovaní Pisovým mailom vybrali v stredu ukončiť sezónu doslova kráľovsky.

Hore 20 min. na lyžiach, potom už len pešo, sneh bol kupodivu celkom poddajný aj po nočných mrazoch a hore mäkší než dole. Pozeráme miesta kadiaľ ísť späť, sneh rapídne mizne ale pôjde to. Na vrchole hmla, ani tam nejdeme hoci je to len pár metrov, škoda zmarených výhľadov do dolín.

Zapíname lyžiarky a viazanie na tuho, vždy mi pride trochu ľúto, keď treba klesať do tej prízemnej civilizácie, najradšej by som tu ostal :-)
Génius ten, kto vynašiel tento šport, tuto zvláštnu ľudskú aktivitu - šlapať hore a potom sa púšťať na dvoch drievkach po snehu!! Hop hop, až na jedno 10m vyzutie a jeden úzky zošuch pri skale plynulým zjazdíkom v jarnom firne ako z katalogu pristávame na turistickom chodníku.

Ďakujem všetkým spolulyžiarom a spoluvyletníkom za príjemné výjazdy počas celej zimy. Lúčime sa len na pár mesiacov a teším sa na prvé jazdy v zime 2009/10!