Malá Studená dolina skialpaktuál

31.01.2011
mala-studena-dolina-skialpaktual

Sobota nám pripravila krásne slnečné bezveterné počasie a čo už by sme v januári robili? Poďho na pásy...
Zo Smokovca po asfaltke a chodníku na Hrebienok - tenká vrstva snehu ltt. Z Hrebienka na Zamku a ďalej do doliny - sem-tam kamene. Veľký hang - dá sa v pohode popod Jazernú stienku, len v dolnej tretine pozor na šutre pozakrývané pár cm snehu. Malý Hang už dobre a od Terynky super. Stopa je natiahnutá od piatka, dnes sa to rozlyžovalo poriadne. Zo sedla do Zmrzlej ešte nikto nenabral odvahu, tak po vykopaní lavínovej sondy som to skúsil sám. Zlyžoval som 2/3 - najstrmšiu časť horného žľabu, navrchu je cca 10 cm ešte nezviazaného snehu, ale pod ním je to pevné. Keďže zvyšok skupiny ma odmietol nasledovať, vraciam sa do sedla a z neho už lyžujeme späť k Terynke. Stíhame registrovať prvé stopy pod Žltú lávku a do Priečneho sedla. Malý Hang je príjemný, Veľký už zaliezol to tieňa a tak cez krustu už nie tak pohodlne. Potom už oči na stopkách, snažíme sa viac-menej úspešne obchádzať šutre až po Hrebienok. Z Hrebienka po asfaltke - niekde aj spod snehu presvitá, ale dá sa. Dole už plánujeme, čo ďalší deň. Ale o tom zasa nabudúce...

Rišo Böhmer

Fotky Malá Studená dolina skialpaktuál

RE: Malá Studená dolina skialpaktuál
Martina 31.01.2011
no chrum chrum,bolo viac snehu ako v Jasnej, vypadá to tak

martin 01.02.2011
aj tá žiarska vyzerá dobre, dnes večer pribudnú ďalšie aktuality z V.T.