Na Brnču sa dá už od parkoviska

13.12.2022
na-brncu-sa-da-uz-od-parkoviska

Začiatok skialpovej sezóny vo Vysokých Tatrách už tradične pripadá buď na vysnežené asfaltky prípadne na umelý sneh na Štrbskom alebo v Tatranskej Lomnici.

V Sobotu boli spustené vleky na Štrbskom plese, Interski a Esíčko a šlapači čakali ako dopadnú ohlasované zrážky v piatok popoludní. V Poprade sneženie podvečer prešlo do dažďa a s dažďom sa roztopila aj nálada...

V sobotu sme preto išli peši preskúmať cestu ku chate pri Zelenom plese. Na naše veľmi pozitívne prekvapenie nočné sneženie keď padol hutný mokrý sneh spravilo na ceste veľmi kvalitný základ a už sme stretli aj prvých lyžiarov. Kamene ešte neboli primrznuté a tak sme ich cestou hore z cesty odstránili pár desiatok... ;)

13.12._cestou_na_Zelené_pleso

V nedeľu sme otestovali Sliezsky dom a podmienky na lyže už boli dobré aj keď škoda odpluhovanej hornej časti cesty... V pondelok pripadlo, Brnčalka na lyžiach už bola parádna a preto dnes prieskumná hliadka smerovala opäť sem. Snehu zase bolo viac, podarilo sa nám odstrániť aj žraloka pod Kovalčíkovou poľanou a tak cesta je vo veľmi dobrej kondícii viackrát prejdená aj snežným skútrom.

Ako vravia pašenkáre: Kár tu kár skifitnes.

pod_Flaškou

Na Chate pri Zelenom plese je tieto dni sústredenie horolezcov z viacerých krajín, aj nejaké zlaté cepíny sa tam ligotali, po zotmení Kežmarák rozsvietený jak vianočný stromček. Podmienky síce nafigu, sypká krupica ale zato chlapi tvrdí sú tu...

Dnes som s kameňačkami dal prieskum pod Flašku, sneh nesadnutý, paličky sa zapichujú po rúčky a aj na rovine hnusné zvuky sadajúcich dosiek čiže podmienky ideálne na gastrochatovú turistiku. (Na brnči už sa na vás tešia :)

Takže týmto príspevkom považujeme SKIMO sezonu za otvorenú. Opatrne, šťastlivo a dodržujte prírodné zákony!!