Prvý sneh - ochutnávka na Solisku

24.11.2015
prvy-sneh-ochutnavka-na-solisku

Prvý sneh je udalosť, na ktorú sa lyžiari, medzi ktorých patria aj skialpinisti, vždy tešia.

A hneď vyvolá otázku či je už čas vytiahnuť výbavu, kde sa už dá lyžovať, a koľko je ho na svahu.

Keď na Internete nič nenájdete, najlepšie asi je skúsiť na vlastnej koži. Štrbské Pleso je veľmi dobre prístupné, dosť vysoko, a podklad má väčšinou trávnatý. Prevádzkovateľ miestneho lyžiarskeho strediska už začal zasnežovať, preto som šiel prvý sneh ochutnať na Solisko. Prvý som však nebol, od údolnej stanice už viedla nejaká skialpová stopa. Ale byť druhý tiež nie je zlé. Prírodného snehu u údolnej stanice nie je veľa, podľa vrstvy na streche stanice vleku nie viac ako 5 cm. Avšak hore na zjazdovke ho môže byť aj 20 cm, skoro na freeride, prvých asi 300 metrov je celkom dobrých, potom to nejako prežiť bez úhony, a zase sa dá polyžovať.

prvý_sneh_na_Solisku

Od križovatky doprava na Interski je už vysnežené a ratrakované, tam už kamene nehrozia, na Interski už vznikajú snehové duny umelého snehu. Prírodný je však lepší, ten je na zjazdovke od križovatky naľavo dolu až k údolnej stanici. Prvých 500 metrov tam bolo celkom super, potom nejako len prežiť. Na masový skialp to ešte nie je, ale jednotlivci si zalyžujú a lyže veľmi nepoškriabu. Aké budú Vianoce neviem, mnohí hovoria že zelené ako po iné roky, aby sa dedo Mráz pri rozdávaní vianočných darčekov nepošmykol, nezranil a nenachladil, ale vraj až ich rozdá, tak hneď začne mrznúť a padať sneh. Ja už sa teším ako konca minulej lyžiarskej sezóny.