Skialp v Poľsku alebo: v Tatrách po uzávierke I.

14.01.2016
skialp-v-polsku-alebo-v-tatrach-po-uzavierke-i-

Dlhé roky plánovanú aktivitu sme konečne zmákli na jar roku pána 2015. Skialp v Poľsku. Motivácia o to väčšia, že po 15. apríli už v tatroch začína oficiálna poľovnícka sezóna - na skialpinistov.

Vezieme sa autom do Zakopaného v mylnej predstave, že zaparkujeme pri stanici lanovky. Chyba! Parking je o kusisko ďalej, ešte že cena za neho je poľská a nie slowacko-tatranská. Vystúpime v plnej poľnej a čo teraz? A už pri nás stojí mikrobus. daváj het, nech to stojí, čo to stojí - 1.5 eury-Ok.

Poľskie drogy linowe - Kužnice (1015m) smer Kasprow wierch (1987). Cena jednej jazdy hore=11 ewry. Slowacka podnikateľská skupina pred časom vyvíjala snahy spriwatizovať aj tento výťah, chvála Poliakom, že sa spamätali ináč by bola cena trošku iná...

chata_Murowaniec

Bezchybná jazda lanovkou hore na Wierch Kasprowy (1987m). Pozorujeme spolucestujúcich, Kasprák je fakt pútne miesto ale keď sme hore v stanici popíjajúc čajík pozorovali akí ľudia vystupujú z lanovky aj sme si jazík popálili. :))

Hore čiapka. Aj fičalo trošku. Nasadiť popolníky a zjazdík na chatu Murowaniec (1500m). Známa chata, pre nás doteraz hlavne z fotiek a z rozprávania. Konečne sme tu.

Krajná_a_Prostredná_kopa

Ubytujeme - 11ewry noc = fasa sami sme na weeeľkej izbe. Testujeme služby jedálne ktorej, neosobný systém na nás dýchol duchom starej doby ale - žurek fajnowy 2 ewry a wiencej juž netreba. Zaujímavosťou jedálne je ešte vriaca voda z mašinky pre každého zadarmo.

Dolina Gasienicowa ponúka dostatok možností vyraziť si aj neskôr.

Prebalili sme batôžky a davaj ho na poobedný výšlap. Po neskoro aprílovom firne sme to nakoniec nasmerowali do Svinického sedla. V závere sa obloha zadr.. zatiahla a tak fotky sú bez azura. Záver hore i dole na mačkách. V sedle si poobzeráme netradičné výhľady na záver Tichej doliny a dawaj na chatu. Zajtra tiež deň, deň veľkých očakávaní.

Na chate sa to skialpinistami v druhej polovici apríla celkom hemžilo, snehové podmienky boli možno najlepšie z celej sezóny.

Takže tešíme na zajtra, a bolo weruže to azúro. pokračowanie diel II.

Fotky Skialp v Poľsku alebo: v Tatrách po uzávierke I.