SkialpTatry: Dračia bránka, Satanove sedlo a Sedlo nad Širokým

13.03.2012
skialptatry-dracia-branka-satanove-sedlo-a-sedlo-nad-lirokym

Utorok 13.3.

Po dlhšej pauze opäť v Tatrách. Dnes som okrem raňajok na Majlátke mal v pláne omrknúť konečne Dračiu bránku. Z Majlátky som vyrazil v čase ideálnom na túru, čiže o pol jedenástej...

Slnko aspoň pekne natopilo žľab nad Popradským a ja som pekne hore vycupital bez haršajzní. Prebehol som po tvrdom snehu Dračou dolinkou a už aj som pripínal mačky na nohy pod Dračou bránkou.

Ale čože?! Čerstvý sneh! Ani som paličkou nevedel prísť na spodnú starú vrstvu. Tak som sa s lyžami v rukách, nadľahčujúc nohy, vylopotil až pod Dračiu bránku. Tu trčalo asi desať metrov fixu. Na jeseň som to okukol. Je natiahnutý pekne až dole.

Pomohol som si fixným lanom, ale nevedel som sa dostať cez posledné metre. Strmý sneh končiaci prevejom a vôbec to nedržalo...

Tak som tam stál v rozštepe, držal sa jednou rukou lana a druhou s čakanom vykopával priesek do preveja. Sneh sa sypal na mňa, pekne aj za krk. Takto som sa tam hral pekne dlho, kým sa mi podarilo prebiť sa hore.

Poučenie: Lopata sa zíde, aj keď si sám!!!

Zliezanie do dolinky pod Váhou bolo delikátne, našťastie je tam tiež fixné lano. Po tomto príjemne strávenom poludní som sa už vzdal ďalších plánov, ale keď som sa nakoniec vysporiadal s Drakom, čo takto navštíviť priateľa Satana?

O hoďku nato som už prechádzal cez skalné okno v Satanovom sedle. Lyže pekne v rukách a po kolenách šup ho na slnko. Výstup bol na spodku ešte tvrdý, ale v hornej časti už množstvo ufúkaného čerstvého snehu.

Na zjazd do Mlynice svietilo už hodnú chvíľu slnko a bol pekne odtopený, ale aj tak som išiel na istotu a čo-to som aj zošuchol. V Mlynici som natraverzoval pod Sedlo nad Širokým (žľabom) :)) a miestami po suti som sa vyštveral hore.

Na západ slnka som už nečakal. Ešte by to trvalo. Tekutiny na Majlátke som uprednostnil...

Zjazd do Mengusovskej betónový, našťastie to nie je také strmé...

Fotky SkialpTatry: Dračia bránka, Satanove sedlo a Sedlo nad Širokým

sherpa 14.03.2012
krasne fotky az na tu smuhu v lavom rohu, asi spinavy senzor ak mas zrkadlovku, pripadne objektiv od prsta. priesek v preveji = tunel :-). putavo napisane.

Andy 14.03.2012
krasne pohlady, vyhlady

martin 14.03.2012
sorry za tú šmuhu na objektíve, ten foťák moc nešetrím :))

Palo (pavol.badiar@gmail.com) - 16.03.2012
Ahoj Martin. Vdaka za reportik, aj na zaklade neho sme sa rozhodli ist v stvrtok do Zlomisk na Vysoku. Zial, zatiahlo sa a nemame ziadne foto tejto krasavice. Takze Ta chcem poprosit o zaslanie tej prvej fotky, na ktorej je v plnom rozliseni. Vopred vdaka. mail: pavol.badiar@gmail.com

Michal (michalmalak@pobox.sk) - 16.03.2012
Ahoj Maťo, na fotke je podľa mňa zobrazená Lávka v Kôpkach a nie Dračia bránka. Tá sa nachádza ešte vyššie smerom ku Kohútiku. Opravte ma ak sa mýlim. Vďaka za krásne foto.

martin 16.03.2012
je to Dračia bránka na 100%, do galérie som pridal fotku z Puškášovho sprievodcu, a vedľa sú Dračie zúbky, ináč sú tam z oboch strán natiahnuté fixné laná, horolezci ju zrejme v lete používajú na rýchly nástup na lezenie v Zlomiskách, ináč dnes sme cez ňu prešli zase :) ale o tom už čoskoro...

martin 17.03.2012
pridal som pod článok odklik na článok z Gipsyho prechodu, chcel by som upozorniť na galériu od Roba Gálfyho (odklik v článku), sú v nej do fotiek zakreslené sedlá a zjazdy prvého dňa G.P. - veľmi pekne a podrobne zdokumentované, je tam samozrejme aj Dračia bránka

a ešte odpoveď Palovi: fotku samozrejme pošlem, len chvíľku strpenia, práve píšem report z piatkovej úžasnej akcie :), PS: som rád keď som niekoho inšpiroval, o to mi ide! :))